Přeskočit na hlavní obsah

Moje čtenářská výzva

Hezký den všem!

Na mém oblíbeném knižním serveru Databáze knih se objevila Čtenářská výzva na rok 2015, která obsahuje 50 položek, které by měl každý, kdo se do této výzvy zapojí, běhm roku přečíst. Mě se tento nápad docela líbí, přesto si ale tuto čtenářskou výzvu trochu upravím k obrazu svému. 

Pro mě osobně nebude výzva o tom, že bych měla najít a přečíst 50 knih odpovídajících "zadání". Pro mě osobně bude výzva o tom, abych se vrátila ke čtení. Rozumějte mi - sice každý měsíc Vám ve svých oblíbencích představuji knihu/y, kterou/é jsem četla, ale pořád to je dle mého názoru málo (Kde jsou ty doby, kdy jsem přečetla za týden až 3 knihy...) Kolikrát se s jedním titulem mořím víc jak měsíc i když vím, že knihu zvládnu přečíst rychleji a mnohem efektivněji, než se v ní plácat a zapomenout, co jsem vlastně četla na začátku...
právě čtu

Proto jsem se rozhodla pro Mojí čtenářskou výzvu, která spočívá v tom, že každý den přečtu minimálně 2 kapitoly nebo 8 stran z právě rozečtené knihy.  A protože čtenářská výzva z Datebáze knih obsahuje zajímavé kategorie (či jak to nazvat), budu se při hledání knih inspirovat právě tam.

Které knihy tedy budu letos číst?


- kniha tlustší než 500 stran
- klasická romance
- kniha podle které byl natočen film
- kniha, která vyšla tento rok
- kniha, která má v názvu číslo
- kniha, kterou napsal autor do svých 30 let
- kniha, ve které nejsou postavy lidé
- vtipná kniha
- kniha napsaná ženskou autorkou
- mysteriózní kniha nebo thriller
- kniha s jednoslovným názvem
- kniha krátkých povídek
- kniha, která se odehrává v cizí zemi
- kniha věcné literatury
- první kniha populárního autora
- kniha od vašeho oblíbeného autora, kterou jste ještě nečetli
- kniha, kterou vám doporučil kamarád
- kniha, která vyhrála Pulitzerovu cenu
- kniha napsaná podle skutečných událostí
- kniha, která je poslední na vašem "chystám se číst" seznamu
- kniha, kterou miluje vaše mamka
- kniha, která vás děsí
- kniha, která byla napsána před více než 100 lety
- kniha, kterou jste si vybrali pouze podle obálky
- kniha, kterou jste měli přečíst ve škole, ale neučinili jste tak
- memoár
- kniha, kterou zvládnete přečíst za den
- kniha s antonymy v názvu
- kniha, která se odehrává na místě, kam jste se vždy chtěli podívat
- kniha, která vyšla v roce vašeho narození
- kniha, která má špatné hodnocení
- trilogie
- kniha z vašeho dětství
- kniha s milostným trojúhelníkem
- kniha, která se odehrává v budoucnosti
- kniha, která se odehrává na střední škole
- kniha, která má v názvu barvu
- kniha, která vás rozbrečela
- kniha s kouzly
- grafický román
- kniha od autora, kterého jste ještě nečetli
- kniha, kterou vlastníte, ale nikdy jste ji ještě nečetli
- kniha, která se odehrává ve vašem rodném městě
- kniha, která byla původně napsána v cizím jazyce
- kniha, která se odehrává během Vánoc
- kniha, jejíž autor má stejné iniciály jako vy
- hra
- zakázaná kniha
- kniha napsaná podle TV pořadu nebo z které TV pořad vznikl
- kniha, kterou jste začali, ale nikdy nedočetli

chystám se číst a nějakým způsobem napasovat na danou výzvu
Výzvu jsem si vytiskla s tím, že odrážky jsem nahradila čtverečky pro odškrtávání a budu si vpisovat za každou kategorii název knihy a autora, abych viděla, jak se mi to hezky plní a jak moc pestrý je můj výběr.
 
Připojíte se i vy letos k nějaké výzvě? Myslím si, že výzvy jako takové jsou v poslední době velmi oblíbené, ať už se jedná o jakékoli zaměření. 

A jak jste na tom se čtením vy? Čtete rádi, nebo jste knihu v rukou nedrželi od dob základní školy?

Komentáře

  1. Miluju četbu. Naprosto! Studuju zároveň obor na SŠ - Knihovnické a informační služby, takže jsem s knihami v neustálém "kontaktu". Tahle výzva je přesně pro mě. Takže děkuji za tento článek, jdu do toho s tebou! :)

    http://minierosette.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knihovnické a informační služby jsem chtěla jít studovat na vysokou, nakonec jsem se rozhodla jinak. Nicméně na mé lásce ke knihám se nezměnilo nic, z výzvy už mám 3 položky odškrtnuté :)

      Vymazat

Okomentovat

Prosím slušně. Děkuji :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Konečná 36

Hazké pondělí všem! Mám tu pro Vás slibovaný článek plný prázdných obalů od kosmetiky. A nebude trvat dlouho a budu mít pro vás další nálož ;)   Oriflame - Big Lash Mascara Bohužel, tuto řasenku nemůžu úplně doporučit. Je průměrná, svou práci odvede, ale za stejné peníze jsem schopná sehnat lepší.  Rimmel - Brow Pro Micro Tato tužka na obočí byla moje velká láska! Vydržela mi téměř rok (nepoužívala jsem ji denně a určitě nemám potřebu dokreslovat si obočí, tužky spíš používám ke korekci vnější části obočí). Je hezky tenká, tak akorát tvrdá/měkká. Kdybych neměla v zásobě spoustu dalších, klidně ji ihned pořídím znovu.  Garnier - Moisture+ Aqua Bomb Moje oblíbená pleťová maska :) Myslím si, že ji všichni znáte.  Garnier Bio - Čistící pleťové tonikum s tymiánem Tohle pleťové tonikum bylo fajn, nicméně asi ho znova úplně nepotřebuju. To, že mi lehce vysušoval pleť, mi ani tak moc nevadilo, ale často mi pleť vysušoval docela dost a to je něco, co mi úplně nesedělo.  Catrice - Camouflage cre

Vánoční přání

Milé čtenářky, milí čtenáři dovolte mi popřát Vám co možná nejklidnější prožití vánočních svátků. Doufám, že si nejen dnešek, ale i nadcházející dny užijete v klidu a v pohodě s Vašimi blízkými tak, jak si představujete. Pevně věřím, že každý z Vás dnes večer najde pod stromkem to, po čem touží a že i Vámi obdarovaní budou mít radost. A nezoufejte, pokud někdo ve Vašem okolí bude mít pod stromkem sto dárků a vy jenom pár - Vánoce nejsou jenom o dárkách, věřte mi. Užívejte si :)

Nákupy leden - duben 2021 - Dekorativní kosmetika

Hezký den všem! V prvním článku roku 2021 jsem všem chtěla popřát úspěsný rok 2021, nicméně takhle v květnu se to už asi úplně nehodí :-) Přiznávám, že jsem všechny své novinky poctivě fotila, a nebyla jsem schopná se přinutit k tomu, abych vše sepsala a průběžně postovala. Takže jsem se rozhodla, že to udělám trochu jinak. Své nákupy za uplynulé 4 měsíce rozdělím do tří článků - dekorativní kosmetika, skin care a péče o tělo a vlasy. Takhle se to poměrně hezky rozprostře a i tak si myslím, že to budou články velmi obsáhlé, neboť i když jsem se snažila, nějak se mi nevedlo úplně šetřit.  Oriflame - Posilující řasenka na řasy a obočí Tento produkt jsem si koupila hlavně z toho důvodu, že je to takové 2v1 - můžu to použít jak na řasy, tak na obočí, z čehož jsem usuzovala, že to bude v hnědém odstínu, a nespletla jsem se. Hnědé řasenky nosím ráda, toto je spíš hodně lehoučký gel, který na štětečku není prakticky vidět, abych si ověřila, že je to opravdu zabarvené, musela jsem si kousek pr