Přeskočit na hlavní obsah

Půl roku be HA

Hezké čtvrteční dopoledne!

Dnes to vezmeme trošku z vážnějšího konce a podíváme se na můj uplynulý půlrok "očistce" bez hormonální antikoncepce. O tomto kroku jsem uvažovala dlouhou dobu před tím, než jsem se k němu konečně odhodlala, ale znáte to - potřebovala jsem do bazénu, na hory,.... Ale na jaře letošního roku se ve mě něco zlomilo a já si řekla dost. 

Při dobrání posledního platíčka a návštěvy doktorky jsem oznámila, že mi nic dalšího předepisovat nemusí, že nadále HA brát nechci. Po 7 letech bez přestávky je čas na pauzu, která bude dlouhá po takovou dobu, jak já budu potřebovat.

K této pauze mě na prvním místě dovedl hlavně fakt, že pro mě jako pro studenta nebylo zrovna na místě dávat za rok téměř 3000,- Kč za ochranu, kterou jsem měla více méně hlavně kvůli zlepšení stavu pleti... Ano, přiznejme si, nejsem prostě holka na jednu noc a bez stálého partnera nemám potřebu HA užívat...



K HA jsem se dopracovala někdy během druháku na střední škole, kdy jsem vyzkoušela kromě kožního lékaře všechny dostupné prostředky jak se zbavit pupínků (akné v pravém slova smyslu se mi naštěstí úspěšně vyhlo, i tak ale má pleť nebyla nejlepší). K líčení jako takovému jsem se sice postupem času také dostala, ale mám-li být upřímná - dostat-li se k líčení dřív, asi bych nikdy HA nezačala brát. (Přeci jen, ochrana není pouze věcí dam, ale i pánové by se měli starat, no ne?) A protože tenkrát mi přišla HA jako nejrychlejší cesta k tomu, jak se pupínků zbavit, neváhala jsem.

Ano, neměla jsem zkušenosti s léčbou na kožním, nicméně bráchovi to moc nezabralo a spolužačky, které na kožní tenkrát chodily, stejně skončily s předpisem na HA, takže jsem si ušetřila cestu (nicméně časem jsem na kožním skončila také, ale s jiným problémem). Tenkrát jsem si nějaké závažnější účinky HA nepřipouštěla, i když se musím přiznat, že jsem si o tom dost načetla.

Hormonální antikoncepce na mě měla pozitivní (+) i negativní (-)  účinky:
  • + zlepšení pleti - pupínků jsem se nikdy nezbavila úplně a obávám se, že se jich ani nikdy nezbavím
  • + "nastavení" menstruace na pravidelné období, takže jsem přesně věděla, který den ji můžu očekávat
  • + možnost posunout si menstruaci dle potřeby (např. na hory,...)
  • - byla jsem více náladová
  • - po změně antikoncepce (přibliže 4 roky jsem brala Chloé, poté 3 Clormetin) jsem začala mít poměrně velké menstruační bolesti
  • - finanční rozdíl mezi Chloé (cca 350,- Kč) a Clormetinem (v rozmezí 650 - 730,- Kč) byl značný a mým studentským rozpočem velmi zamával
  • - přibrala jsem (nicméně úplně z části to nedávám za vinu samotné HA, ale mému životnímu stylu, který jsem vedla na střední a následně na VŠ i VOŠ)
  • - má gynekoložka mi nikdy neodebrala krev (krevní testy jsem mi byly udělány vždy u jiného lékaře, naštěstí vždy vyšly dobře)

Vysazení HA pro mě mělé následující účinky:
  • + ušetřila jsem za uplynulý půlrok téměř 1500,- Kč (které jsem takřka najednou stihla utratit za hodinu v IKEE, ale o tom zase jindy)
  • + cítím se více v pohodě (absolutorium jsem zvládla snad v největším klidu, co jsem mohla - i klidněji, než maturitu)
  • + kromě doplňků stravy (Biosil a hlíva ústřičná) momentálně neberu žádné jiné léky pravidelně
  • +- menstruaci jsem neměla půl roku - na jednu stranu to beru jako ohromnou výhodu přes léto, na druhou stranu jsem si pořád nebyla jistá, zda je to v pořádku (nicméně půlrok pro mě bylo maximum, dále bych to řešila přest doktorku)
  • - mírné zhoršení pleti v oblasti čelisti (nicméně nic, co by nedokázal make-up a korektor skrýt)
Musím říct, že vysazení HA pro mě bylo jedním z kroků pro lepší život (alespoň momentálně). Jsem nyní spokojená s tím, jaká jsem právě teď a těším se na to, co mi přinese budoucnost. Ať s HA nebo bez. Myslím si, že je na každé z nás, aby uvážila, zda život s HA stojí za to či ne. HA rozhodně neodsuzuji, ale je na každé z nás, jaký postoj k HA zaujme.

Účelem tohoto článku rozhodně není Vás nějak poučovat o účincích či vedlejších příznacích HA, ale říci Vám, jak to teď mám nastavené já.

A já jsem spokojená. Ve všech ohledech.

Komentáře

  1. Taky mám za sebou půl roku, možná víc, já ani nevím... a taky to beru jako jeden z těch šťastnějších kroků :-) Vysadila jsem náhodou, prostě jsem si zapomněla vzít prášek, ale ty měsíce co jsem si tu pauzu dala... to bylo to nejhezčí, co jsem za poslední dobu zažila... a pak mi doktor udělal krevní testy a říkal, že už mi ji nemůže nasadit a já byla docela dost ráda, i když přiznávám - HA je hodně pohodlná antikoncepce :-) Taky chystám článek, ale kdoví kdy :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a být půl roku bez menstruace by mě vyděsilo na maximum! :-o Já měla spíš problém s dlouhým cyklem, ale už se zase zkracuje, tak jsem ráda, že ani to nemusím řešit :-)

      Vymazat
    2. Mě už to taky děsilo, proto jsem byla odhodlaná zavolat doktorce s tím, co se jako děje (četla jsem, že se hodně zpátky antikoncepce nasazuje, nebo se vyvolává dalšími hormony a do toho se mi ani trochu nechtělo). A i když už teď nepatřím mezi studenty ale pracující lid, nemám potřebu zase "solit" tolik peněz... Takže prostě dokud to půjde, budu bez ní :)

      Vymazat

Okomentovat

Prosím slušně. Děkuji :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Konečná 36

Hazké pondělí všem! Mám tu pro Vás slibovaný článek plný prázdných obalů od kosmetiky. A nebude trvat dlouho a budu mít pro vás další nálož ;)   Oriflame - Big Lash Mascara Bohužel, tuto řasenku nemůžu úplně doporučit. Je průměrná, svou práci odvede, ale za stejné peníze jsem schopná sehnat lepší.  Rimmel - Brow Pro Micro Tato tužka na obočí byla moje velká láska! Vydržela mi téměř rok (nepoužívala jsem ji denně a určitě nemám potřebu dokreslovat si obočí, tužky spíš používám ke korekci vnější části obočí). Je hezky tenká, tak akorát tvrdá/měkká. Kdybych neměla v zásobě spoustu dalších, klidně ji ihned pořídím znovu.  Garnier - Moisture+ Aqua Bomb Moje oblíbená pleťová maska :) Myslím si, že ji všichni znáte.  Garnier Bio - Čistící pleťové tonikum s tymiánem Tohle pleťové tonikum bylo fajn, nicméně asi ho znova úplně nepotřebuju. To, že mi lehce vysušoval pleť, mi ani tak moc nevadilo, ale často mi pleť vysušoval docela dost a to je něco, co mi úplně nesedělo.  Catrice - Camouflage cre

Vánoční přání

Milé čtenářky, milí čtenáři dovolte mi popřát Vám co možná nejklidnější prožití vánočních svátků. Doufám, že si nejen dnešek, ale i nadcházející dny užijete v klidu a v pohodě s Vašimi blízkými tak, jak si představujete. Pevně věřím, že každý z Vás dnes večer najde pod stromkem to, po čem touží a že i Vámi obdarovaní budou mít radost. A nezoufejte, pokud někdo ve Vašem okolí bude mít pod stromkem sto dárků a vy jenom pár - Vánoce nejsou jenom o dárkách, věřte mi. Užívejte si :)

Nákupy leden - duben 2021 - Dekorativní kosmetika

Hezký den všem! V prvním článku roku 2021 jsem všem chtěla popřát úspěsný rok 2021, nicméně takhle v květnu se to už asi úplně nehodí :-) Přiznávám, že jsem všechny své novinky poctivě fotila, a nebyla jsem schopná se přinutit k tomu, abych vše sepsala a průběžně postovala. Takže jsem se rozhodla, že to udělám trochu jinak. Své nákupy za uplynulé 4 měsíce rozdělím do tří článků - dekorativní kosmetika, skin care a péče o tělo a vlasy. Takhle se to poměrně hezky rozprostře a i tak si myslím, že to budou články velmi obsáhlé, neboť i když jsem se snažila, nějak se mi nevedlo úplně šetřit.  Oriflame - Posilující řasenka na řasy a obočí Tento produkt jsem si koupila hlavně z toho důvodu, že je to takové 2v1 - můžu to použít jak na řasy, tak na obočí, z čehož jsem usuzovala, že to bude v hnědém odstínu, a nespletla jsem se. Hnědé řasenky nosím ráda, toto je spíš hodně lehoučký gel, který na štětečku není prakticky vidět, abych si ověřila, že je to opravdu zabarvené, musela jsem si kousek pr