Přeskočit na hlavní obsah

Back to school

Tak, a je to zase tady. Po dvou měsících (v mém případě třech) volna začala pro některé před týdnem zase škola. Nebudu se tu rozplývat nad tím, jak ráda chodím do školy (ANO, čtete správně, chodím ráda do školy, protože mě těší pocit, že svůj čas věnuji něčemu užitečnému atd.) aby zase nebyla za tu divnou. Chápu, pro někoho je škola peklem, pro mě je škola svým způsobem zábava a kolikrát i útěk od mých problémů a starostí.

Vím, že touto dobou jsou blogy plné rad, jak zvládnout školu, co všechno si pořídit a tak. Já se těmto radám původně chtěla vyhnout, ale nakonec jsem si řekla, že přeci není nic špatného na tom ostatním říct, jakými triky si ulehčuji studium já. Třeba to někomu i pomůže :)

Rada č. 1 - BARVY
Ano, vím, je to otřepané klišé, aneb "co máš barevně, líp si zapamatuješ," ale na mě to tak funguje a vždycky fungovalo. Barvy používám už od základky a nehodlám se jich ani ve svých skoro 23 letech vzdát. Ne a ne. 
Barevný arsenál mám opravdu velký - normální fixy, tenké fixy, zvýrazňovače, gelovky, pastelky - a většinou mám co předmět, to jedna barva. Ano, v případě nouze bych si vystačila s jednou barvou, ale když to můžu mít barevné, nenamítám proti tomu nic. Takže podtrhávám, rámečkuji, kreslím,... Nápadům se meze nekladou, barvy se dají využít v mnoha ohledech - nejen v těch psacích, ale třeba i jiná barva sešitu (desek) na každý předmět atd...

Rada č. 2 - POŘÁDEK
Co má pořádek s učením co společného? Divili byste se, ale hodně. Nejenže člověka v uklizeném prostředí neruší tolik negativních věcí, které jsou kolem něj, ale díky pořádku rychleji dokážete najít věci, které vám při učení mohou pomoci. Kolik se toho asi naučíte na angličtinu, když vlastně pořádně nevíte, kde máte slovník? Bez různých pomůcek na geometrii asi těžko narýsujete přesně to, co narýsovat máte. 
Já sice zrovna dvakrát mezi pořádku-milovné lidi nepatřím (aneb řídím se heslem: Pořádek je pro blbce, inteligent zvládne i chaos), ale můj psací stůl je vždy uklizený a věci do školy jsou na těch místech, kde mají být.
Zdroj: silvidesign.blogspot.cz

Rada č. 3 - ZÁLOHUJTE
Pokud jako já píšete některé své věci do školy do počítače, zálohujte si je. Není nic horšího, než když vám kiksne počítač ve kterém máte seminárku, bakalářku nebo diplomku, hoří vám termín odevzdání a vy zjistíte, že vlastně na vaší "flešce" není kopie a vy jste totálně v háji.
Zdroj: lan-shop.cz

Rada č. 4 - ZÁLOŽKUJTE
Ano, já vím, zní to sice trošku směšně, ale nemám ráda, když dlouho hledám v knížkách to, co potřebuji najít. Proto od střední školy, kdy jsme museli všichni povinně zákony záložkovat a záložky popisovat, jsem si na tenhle systém natolik zvykla, že ho používám i teď. Sice všichni na moje knížky koukají hodně divně, ale vždycky vím, kde co mám najít a nemusím horlivě listovat obsah či rejstřík pojmů :)
Navíc nemusíte používat záložky jako takové - stačí lepící papírky. Já ráda používám ty plastové (ano, lepící plastový papírek :D) - tak snadno se nezničí jako ty papírové a dobře se na ně píše.
Zdroj: kores-praha.cz

Rada č. 5 - VYPISUJTE
Taky vám kolikrát přijde, že je v knížkách strašně moc věcí okolo, které jsou kolikrát zbytečné a akorát tak odvádějí od toho hlavního tématu? Proto mám vždy při učení z knížek u ruky papír, na který si vypisuji to nejdůležitější. Papír potom vložík k ostatnímu učivu k danému předmětu a mám vše pěkně pohromadě. Navíc u mě platí, že to, co přečtu a zároveň si napíšu, si rychleji a lépe zapamatuji.
Zdroj: propagacenainternetu.cz

Rada č. 6 - "DIÁŘUJTE"
Kupte si diář a všechno důležité si do něj zapisujte. Věřte mi, není nic horšího, než bombardování SMSkami nebo telefony o půl 1 ráno, když už jste pěknou chvíli v blaženém spánku, od spolužáků, jestli nemáme něco odevzdávat následující den a tak. V dnešní době by jeden řekl, že má diář téměř každý, ale bohužel opak je pravdou.
Ty nejdůležitější termíny (odevzdání různých prací, zkoušky, ...) si pak doma ještě napiště nějakou výraznou barvou na papírek a připevněte na nějakém viditelném místě. Mě na to perfektně slouží takový železný "stromeček," který jsem dostala od kamarádky.
Zdroj: diare-organisery.cz

Rada č. 7 - ODPOČÍVEJTE
Ta nejdůležitější rada na závěr. Odpočinek je při studiu opravdu důležitá věc. Těžko se něco naučíte, pokud jste několik nocí nespali, protože jednoduše nestíháte. Není proto nic lepšího, než si den rozvrhnout tak, abyste pokud možno stíhaly všechno - školu, koníčky, kvalitní odpočinek. 
A odpočinek nemusí být jen o tom, že sebou prásknete v obýváku na gauči u televize a během 5ti minut o sobě nevíte. Já odpočívám třeba s knížkou, hudbou nebo procházkou.
Zdroj: euridika.blog.cz

Doufám, že Vám alespoň nějaká rada bude užitečná. Jak jste na tom vy? Máte nějaké své triky, které fungují?

Komentáře

  1. Krom záložkování (:D) dělám všechno a je fakt, že všechno pomáhá :) hlavně teda odpočinek, že :) a ty fixky na 1. obrázku mám a jsou úžasné! :) Sice drahé, ale za ty peníze to stojí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odpočinek je bezesporu nejdůležitější součástí studentského života :) Jinak moc díky za komentář - historicky první tohoto blogu :)

      Vymazat
  2. Super tipy, článek se mi moc líbí :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Prosím slušně. Děkuji :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Konečná 36

Hazké pondělí všem! Mám tu pro Vás slibovaný článek plný prázdných obalů od kosmetiky. A nebude trvat dlouho a budu mít pro vás další nálož ;)   Oriflame - Big Lash Mascara Bohužel, tuto řasenku nemůžu úplně doporučit. Je průměrná, svou práci odvede, ale za stejné peníze jsem schopná sehnat lepší.  Rimmel - Brow Pro Micro Tato tužka na obočí byla moje velká láska! Vydržela mi téměř rok (nepoužívala jsem ji denně a určitě nemám potřebu dokreslovat si obočí, tužky spíš používám ke korekci vnější části obočí). Je hezky tenká, tak akorát tvrdá/měkká. Kdybych neměla v zásobě spoustu dalších, klidně ji ihned pořídím znovu.  Garnier - Moisture+ Aqua Bomb Moje oblíbená pleťová maska :) Myslím si, že ji všichni znáte.  Garnier Bio - Čistící pleťové tonikum s tymiánem Tohle pleťové tonikum bylo fajn, nicméně asi ho znova úplně nepotřebuju. To, že mi lehce vysušoval pleť, mi ani tak moc nevadilo, ale často mi pleť vysušoval docela dost a to je něco, co mi úplně nesedělo.  Catrice - Camouflage cre

Vánoční přání

Milé čtenářky, milí čtenáři dovolte mi popřát Vám co možná nejklidnější prožití vánočních svátků. Doufám, že si nejen dnešek, ale i nadcházející dny užijete v klidu a v pohodě s Vašimi blízkými tak, jak si představujete. Pevně věřím, že každý z Vás dnes večer najde pod stromkem to, po čem touží a že i Vámi obdarovaní budou mít radost. A nezoufejte, pokud někdo ve Vašem okolí bude mít pod stromkem sto dárků a vy jenom pár - Vánoce nejsou jenom o dárkách, věřte mi. Užívejte si :)

Nákupy leden - duben 2021 - Dekorativní kosmetika

Hezký den všem! V prvním článku roku 2021 jsem všem chtěla popřát úspěsný rok 2021, nicméně takhle v květnu se to už asi úplně nehodí :-) Přiznávám, že jsem všechny své novinky poctivě fotila, a nebyla jsem schopná se přinutit k tomu, abych vše sepsala a průběžně postovala. Takže jsem se rozhodla, že to udělám trochu jinak. Své nákupy za uplynulé 4 měsíce rozdělím do tří článků - dekorativní kosmetika, skin care a péče o tělo a vlasy. Takhle se to poměrně hezky rozprostře a i tak si myslím, že to budou články velmi obsáhlé, neboť i když jsem se snažila, nějak se mi nevedlo úplně šetřit.  Oriflame - Posilující řasenka na řasy a obočí Tento produkt jsem si koupila hlavně z toho důvodu, že je to takové 2v1 - můžu to použít jak na řasy, tak na obočí, z čehož jsem usuzovala, že to bude v hnědém odstínu, a nespletla jsem se. Hnědé řasenky nosím ráda, toto je spíš hodně lehoučký gel, který na štětečku není prakticky vidět, abych si ověřila, že je to opravdu zabarvené, musela jsem si kousek pr